Skip to main content

Bubuye..kejut mama erk


Last saturday, my aunt give me a vitamin for cat because i told her Bubuye dun like to eat much.Bubuye kind of lost her apetite even i gave her ayam rebus..hurm...
yesterday..bubuye mula makan banyak...i am happy to see bubuye asyik makan..before this..she never manage to finish all the kibble that i gave her..i only give her a small amount..huh..but surprisingly..yesterday..malam saja..she eat 3 time...and she also finis all the ayam rebus that i gave her..i am so happy..

well..before i go to sleep...i just let her sit next o the window..her fav spot lah tuh.. samapi usap2 dia..i cakap ' bubuye, mama takut mama tak sedar sok pagi...nnti tlg kejut mama erk kol 6.15 ' hehe..i juct ckp je..mcm bosan lak semalm..so i cakap mcm tuh dengan dia..hehe...

this morning...even my alart is set at 6 am..i tgk dgr...luckily bubuye mcm duduk atas my lengan and that make me wake up..huh..mujur bubuye kejut aku...last time pun dia pnh buat mcm nie..but masa tuh dia cium2 muka i..hikhik..so cute laa dia nie..this morning bubuye buat muka toye dia sbb kene tinggal sorng2..jgn nakal2 ya bubuye

Comments

Popular posts from this blog

Adik ke Anak? Welcome to our family baby Shiro

Dear All reader, We are glad to tell all of you that now Bubuye dah ada adik baru. Tak sempat nak upload gambar adik Bubuye. We adopt adik Bubuye dari kak Syikin kt pet show di mines semalam. Excited sangat sampai mama Bubuye terlupa nak mintak no phone kak Syikin nie. We will give full love and care kat adik Bubuye. Pening jugak nak pilih nama nie. Masa Bubuye dulu pun mama Bubuye main letak je. Asalnya nama si tecit nie adalah Tongga kot. Hampir2 kami letak nama dia Wilca(usop wilcha--hahha)..papa bubuye nak letak nama si tecit nie sanji(nama tukang masak dalam citer one piece)..isk..last2 auntie fara nk letak nama si tecit nie as S.H.I.R.O. Actually maksud shiro = putih. Auntie farah nie otaknya telah diracuni oleh kartun2 jepun nun, so dia teringat nama anjing shin chan adalah shiro. Hurm. Shiro pun shiro lah. Risau memula masa mama bubuye nk kenalkan Shiro dengan Bubuye. Alhamdulillah Bubuye dh mula sayang si Shira. Seboleh2 dia tak nak bagi Shiro mengexplore rumah tuh. Beberapa ...

anak mak pergi cat show ....

Kelmarin (31/03/2012) kami bawa Shiro join hhp cat show.. sekian lama 'anak mak' nie xkuar umah..sekali sekala kene kuar..mengamuk jugak budak ni.... the result: ring 1 : 10th place(dh mengamuk dh masa ni..nk balik sgt2 dh ni) ring 2: 3rd place ( 1st ring mmg mood ok lagi) ring 3: 6th place mengamuk sikit2...mujur judges cakap bukan salah dia... Mama bubuye bawak Shiro dgn kakinya masih blum 100% ada bulu..2 weeks b2 show kene kurap kt kaki dia..tp 1 week b4 show, dh ok dh..cume bulu lambat tumbuh...mama bubuye gamble aja bawak budak ni.... Pas pendaftaran, mama bubuye kene masukkan dia dlm cage..mujur dai xmacam bubuye..bubuye asik tolak2 cage, dia mmg nmpak muke takut..tp tak lah sampai tolak2 cage Mama bubuye pi sesembang kejap je ngn member2 kucing..tau2 dia dh jadi mushroom dh..adei..asal boleh je dia ni..macam lah org tak nmpak dia..nk nyorok laa ni sebenarnya... Nir masa dia kt Ring 2.... mujur kuku + mata etc ok...so dpt 3rd place nie credit to http://groundnutsikacang...

Bubuye and Ninie

Dah lama tak ber blog..Agak sibuk dengan kerja..well...kali nie nk cerita cikit pasal Ninie. We planned to 'ikat' Bubuye. But everytime nk ikat, dia on heat..so, there are 1 time vet suggest, kawin kan sekali, bg can kat Bubuye. Klo menjadi, alhamdulillah, klo tak menjadi, ikat trus. Cari punya cari,ceh macam mencari menantu pulak..kami terjumpe Ninie. Bincang2 dengan mama Ninie, dia bersetuju meminjamkan Ninie semalam dua. For the first time Bubuye menerima kehadiran kucing lain dalam hidupnya..Mebi sbb Ninie tegap + ensem +jantan ..kami borrow Ninie masa Bubuye tengah on heat. Bubuye tak sabar nak berkenalan dengan Ninie.. Lama jugak dia tunggu depan pintu carrier nie sebab Ninie malu-malu kucing adei...ada kerja laa pulak ..sambung nanti updated on 26th Nov 2010... Kenapa aku rasa macam aku terlupa sesuatu..beday eipy kot arini..huhu..ok..kita sambung.. Ninie nie besar rasanya more 2 kali ganda bubuye...Bila aku tgk Bubuye..Bubuye macam kecik je..huhu... Bubuye : Ninie...ko ...