Skip to main content

macaron??


Ini bukan macaron..ini adalah..urm...sapa dia nie? kucing mana la papa kutip ni??Dah laa comot..tak comel pulak tuh...



Bubuye?Bubuye demam lagi ke sayang. Tuh la, mama suruh tido, bubuye ajak auntie Farah and Uncle Chomb main kejar2. Kan dh demam .......


Hurm berbalik kepada tajuk asal..macaron?apa itu macaron..mama bubuye pun tak tahu.. mama bubuye xpernah rasa..so one day mama bubuye test laa order..well, it seams like all of us tak suka this macaron. manis sangat and the filing terlalu manis.

Papa bubuye suggest kt mama bubuye try buat macaron yang kurang manis + menepati citarasa kami..sbb kalo di modified nie..mebi sedap jugak rasanya nie...hehe
ini baru macaron yang sebenar



nampak yummy kan?kan? mama bubuye and papa bubuye suka yang jenis macam nie



takpelah..nanti mama bubuye test buat mac yang kurang manis + sedap..caiyuk2..hehehe


Gambar hiasan...
Bubuye tengah main aci nyorok dengan auntie farah dia . Posrt fav bubuye adalah di meja makan...

Comments

  1. yer..macaron mmg best
    tp agak manis....

    ReplyDelete
  2. tuh lah m.q..baru2 nie ada beli..tapi terlalu manis..so papa bubuye n adik rina bg idea buat mac yg kurang manis then try tp play with the filling...yang harituh mmg terlalu manis...nk makan satu bite pun urm..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Adik ke Anak? Welcome to our family baby Shiro

Dear All reader, We are glad to tell all of you that now Bubuye dah ada adik baru. Tak sempat nak upload gambar adik Bubuye. We adopt adik Bubuye dari kak Syikin kt pet show di mines semalam. Excited sangat sampai mama Bubuye terlupa nak mintak no phone kak Syikin nie. We will give full love and care kat adik Bubuye. Pening jugak nak pilih nama nie. Masa Bubuye dulu pun mama Bubuye main letak je. Asalnya nama si tecit nie adalah Tongga kot. Hampir2 kami letak nama dia Wilca(usop wilcha--hahha)..papa bubuye nak letak nama si tecit nie sanji(nama tukang masak dalam citer one piece)..isk..last2 auntie fara nk letak nama si tecit nie as S.H.I.R.O. Actually maksud shiro = putih. Auntie farah nie otaknya telah diracuni oleh kartun2 jepun nun, so dia teringat nama anjing shin chan adalah shiro. Hurm. Shiro pun shiro lah. Risau memula masa mama bubuye nk kenalkan Shiro dengan Bubuye. Alhamdulillah Bubuye dh mula sayang si Shira. Seboleh2 dia tak nak bagi Shiro mengexplore rumah tuh. Beberapa ...

anak mak pergi cat show ....

Kelmarin (31/03/2012) kami bawa Shiro join hhp cat show.. sekian lama 'anak mak' nie xkuar umah..sekali sekala kene kuar..mengamuk jugak budak ni.... the result: ring 1 : 10th place(dh mengamuk dh masa ni..nk balik sgt2 dh ni) ring 2: 3rd place ( 1st ring mmg mood ok lagi) ring 3: 6th place mengamuk sikit2...mujur judges cakap bukan salah dia... Mama bubuye bawak Shiro dgn kakinya masih blum 100% ada bulu..2 weeks b2 show kene kurap kt kaki dia..tp 1 week b4 show, dh ok dh..cume bulu lambat tumbuh...mama bubuye gamble aja bawak budak ni.... Pas pendaftaran, mama bubuye kene masukkan dia dlm cage..mujur dai xmacam bubuye..bubuye asik tolak2 cage, dia mmg nmpak muke takut..tp tak lah sampai tolak2 cage Mama bubuye pi sesembang kejap je ngn member2 kucing..tau2 dia dh jadi mushroom dh..adei..asal boleh je dia ni..macam lah org tak nmpak dia..nk nyorok laa ni sebenarnya... Nir masa dia kt Ring 2.... mujur kuku + mata etc ok...so dpt 3rd place nie credit to http://groundnutsikacang...

Bubuye and Ninie

Dah lama tak ber blog..Agak sibuk dengan kerja..well...kali nie nk cerita cikit pasal Ninie. We planned to 'ikat' Bubuye. But everytime nk ikat, dia on heat..so, there are 1 time vet suggest, kawin kan sekali, bg can kat Bubuye. Klo menjadi, alhamdulillah, klo tak menjadi, ikat trus. Cari punya cari,ceh macam mencari menantu pulak..kami terjumpe Ninie. Bincang2 dengan mama Ninie, dia bersetuju meminjamkan Ninie semalam dua. For the first time Bubuye menerima kehadiran kucing lain dalam hidupnya..Mebi sbb Ninie tegap + ensem +jantan ..kami borrow Ninie masa Bubuye tengah on heat. Bubuye tak sabar nak berkenalan dengan Ninie.. Lama jugak dia tunggu depan pintu carrier nie sebab Ninie malu-malu kucing adei...ada kerja laa pulak ..sambung nanti updated on 26th Nov 2010... Kenapa aku rasa macam aku terlupa sesuatu..beday eipy kot arini..huhu..ok..kita sambung.. Ninie nie besar rasanya more 2 kali ganda bubuye...Bila aku tgk Bubuye..Bubuye macam kecik je..huhu... Bubuye : Ninie...ko ...